środa, 23 stycznia 2013

Banoffee pie

     Eh ta sesja, na wszystko brakuje czasu... Dzisiaj dla odmiany podzielę się z Wami przepisem, który ostatnio wypróbowałam. Jest to ciasto, które robi się łatwo, szybko i przyjemnie. A smakuje... mmm bajka! Nie miałam czasu zająć się teraz scrapowaniem, ale na weekendowe ciasto znalazłam chwilkę, chociaż na zdjęcie już nie ;/ dlatego przedstawiam tylko przepis:

Składniki:
  • owsiane ciasteczka San, 1,5 opakowania
  • 100 g masła
  • puszka masy krówkowej czekoladowej
  • 2 banany
  • 200 ml kremowej śmietanki
  • 120 g serka mascarpone

Przygotowanie:
  • Ciasteczka rozkruszyć na piasek (ja zrobiłam to ręcznie ale można użyć blendera). Roztopić masło i dodać do ciasteczek, wymieszać, rozłożyć na dnie foremki i dokładnie uklepać ręką. Jako formy użyłam keksówki, ale na pewno ładniej będzie się to ciasto prezentować w okrągłej foremce do tarty.
  • Następną warstwą jest masa krówkowa. Można użyć tradycyjnej kajmakowej, ja chciałam smak toffi jednak czymś ożywić, dlatego wybrałam czekoladową.
  • Banany kroimy w plastry i układamy na masie.
  • Śmietankę ubijamy, dodajemy serek mascarpone i mieszamy. Odrobinę dosłodziłam bo nie przepadam za smakiem zwykłej śmietany. Jako zamiennik można użyć śmietanki Śnieżki, ale myślę, że jej puch to nie to samo co gęsta kremówka z serkiem. Wykładamy na warstwę z bananów. Wierzch można oprószyć startymi wiórkami czekolady.
  • Wkładamy do lodówki na 2-3 godziny.


Przepis mało ambitny, ale dla mnie w sam raz - bez ugniatania i pieczenia :)
Polecam, bo smakuje fantastycznie! :)

1 komentarz:

  1. Miałem okazję spróbować tej słodyczy i jedyne zdanie które przychodzi mi do głowy aby określić smak tego ciasta to rozkosz dla podniebienia! :)

    OdpowiedzUsuń